Świetlica szkolna jest miejscem, w którym dzieci miło i przyjemnie spędzają czas przed i po zajęciach lekcyjnych. Systematycznie odrabiają zadania domowe i przygotowują się do lekcji. Wspólne odrabianie prac domowych dostarcza wiele radości oraz uczy wzajemnej pomocy. Uczniowie maja więcej czasu na zabawę i odpoczynek w domu.
Uczniowie świetlicy uczestniczyli w zajęciach plastycznych ,,Lepimy plastelinowe cudeńka”.
Tworzenie z plasteliny maleńkich, trójwymiarowych figurek sprawiło wiele radości. Dzieci wykazały się pomysłowością, kreatywnością oraz zręcznością.
Oto nasi twórcy i ich dzieła.
KONKURS PLASTYCZNY „BEZPIECZNIE W SIECI’
Konkurs przeznaczony dla dzieci uczęszczających na zajęcia do świetlicy szkolnej.
Celem konkursu jest uświadomienie młodych uczestników iż Internet jest przydatny, stanowi świetną zabawę i posiada mnóstwo zalet, ale są też w nim zagrożenia i niebezpieczeństwa, o których trzeba pamiętać.
Aby wziąć udział w konkursie należy:
Wykonać pracę plastyczną przedstawiającą bezpieczny komputer.
Narysuj lub namaluj, jak sobie wyobrażasz bezpieczny komputer. Jak wiesz, komputer może zostać zaatakowany przez wirusy. Żeby twój komputer był bezpieczny, musi mieć obrońców: są to programy antywirusowe. Wyobraź sobie, co tylko chcesz i przedstaw w plastycznej formie. Format pracy i techniki są dowolne.
Prace należy dostarczyć wychowawcom świetlicy do dnia 4 marca
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 8 marca 2019r.
BEZPIECZNIE W SIECI
Internet jest bardzo pożytecznym narzędziem, które pozwala na pracę, naukę, zabawę czy nawiązywanie znajomości. Jednak obok tych wielu zalet, są również niebezpieczeństwa. To w jaki sposób będziemy z niego korzystać zależy tylko od nas. Dobrze jest znać zasady bezpiecznego korzystania z sieci internetowej, aby nie narazić siebie i innych na groźne sytuacje. Świadomość tych zagrożeń jest coraz większa, ale warto zawsze przypominać, jak korzystać z dobrodziejstw sieci i jednocześnie być bezpiecznym.
W związku z tym wspólnie ze Świetlikami omówiliśmy 10 najważniejszych zasad bezpiecznego korzystania z Internetu oraz stworzyliśmy gazetkę ścienną, która ma te zasady utrwalić.
Gry planszowe
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej chętnie grają w gry planszowe , które są fantastyczną zabawą i nauką w jednym. Uczniowie bawiąc się, uczą się współpracy, rywalizacji , rozwijają koncentrację uwagi i logiczne myślenie. Do ulubionych należą -gra strategiczno-planszowa ,,Statki” i ,,Bydgoski Węzeł Wodny” i ,,Farmer”.
Dzienny rozkład zajęć świetlicowych 2018/2019
Roczny rozkład zajęć świetlicowych 2018/2019
TYDZIEŃ ZDROWEGO ŻYWIENIA
ZDROWE ŻYWIENIE- MĄDRE MYŚLENIE
KONKURS PLASTYCZNY
W ramach „Tygodnia zdrowego żywienia” dzieci ze świetlicy wzięły udział w konkursie plastycznym, który polegał na malowaniu, wycinaniu lub rysowaniu kosza wypełnionego zdrowymi produktami żywieniowymi i rozpisaniu całodziennego menu. Pomocą w pracy była zamieszczona na gazetce „Piramida zdrowego żywienia”. Wśród nagród znalazły się takie, które promują ruch zapewniający zdrowie.
Wyniki:
I miejsce- Martyna Radecka - kl. 3b
II miejsce- Maja Chojnacka – kl. 3b i Natasza Warda- kl. 3b
III miejsce-Natalia Tetzlaaff – kl. 4b,
Nicole Dawidziak-kl. 4b, Maja Wnuk- kl. 3b
Wyróżnienia:
ŚWIĘTA W BIBLIOTECE I ŚWIETLICY
OBCHODY ŚWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA W ŚWIETLICY
A JAK TO Z TYM PLUSZOWYM MISIEM BYŁO?
Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku.
Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia Teddy i tak się je nazywa do tej pory. I od stu laty misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.
Nie dziwi zatem fakt, że pluszowe misie jako jedyne z zabawek doczekały się swojego międzynarodowego święta – Światowego Dnia Pluszowego Misia. Jest obchodzony od 2002 roku i przypada na dzień 25 listopada.
A jak my obchodziliśmy w tym roku ten dzień?
W świetlicy dzieci wzięły udział w dwóch konkursach:
oraz poznały historię pluszowego misia połączoną z prezentacją multimedialną „Kocham misie”.
Wyniki konkursu „Kubuś Puchatek i przyjaciele”:
I miejsce – Maja Chojnacka kl. 3b
II miejsce – Martyna Głowska kl. 2a
III miejsce- Oliwia Piórkowska kl.1 a
Kolejne miejsca:
Wyniki konkursu „Misiowe puzzle”:
I miejsce – Weronika Krawczyk kl. 4a
II miejsce – Martyna Głowska kl. 2a
III miejsce- Amelia Kurzydło kl.2 a
Kolejne miejsca:
WYNIKI KONKURS RECYTATORSKI
„ZABAWNA KRAINA JULIANA TUWIMA”
Dnia 7 listopada w świetlicy szkolnej odbyło się spotkanie z poezją J. Tuwima – wybitnego pisarza, autora wierszy, skeczy i tekstów piosenek, wielkiego polskiego poety. Tego dnia mali artyści recytowali przygotowane i wybrane przez siebie ulubione wiersze poety.
Wyniki konkursu:
I miejsce - Weronika Krawczyk kl. 4a
II miejsce - Martyna Radecka kl. 3b
III miejsce – Kinga Krysiak kl. 4a i Zuzia Lepak kl. 3b
Wyróżnienie:
Antosia Chmara kl. 4a
IV miejsce – Karina Hałasa kl. 3b, Magda Ozga kl. 4a i Dominika Matuszak kl.4a
V miejsce - Maja Chojnacka kl. 3b
Ramowy plan dnia świetlicy szkolnej
Regulamin i zasady pracy świetlicy szkolnej
Cele i zadania zajęć wychowawczo-dydaktycznych w świetlicy:
1. Realizacja planu pracy świetlicy w grupie wychowawczej.
2. Integracja uczniów.
3. Kształtowanie osobowości dzieci i ich prawidłowej postawy społecznej.
4. Kształtowanie nawyków kultury osobistej i poczucia więzi ze społecznością szkolną.
5. Kształtowanie u uczniów umiejętności poprawnego posługiwania się językiem ojczystym.
6. Wdrażanie dzieci do samodzielności.
7. Kształtowanie umiejętności skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach codziennych.
8. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci.
9. Rozwijanie w uczniach dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy,
dobra i piękna w otaczającym środowisku i świecie.
10. Kształtowanie dbałości o środowisko przyrodnicze.
11.Organizowanie pomocy w nauce oraz tworzenie warunków do nauki własnej.
12. Poznanie praw człowieka oraz praw i obowiązków ucznia.
13. Wzbogacanie odpoczynku poprzez stosowanie różnych metod i form pracy z uczniami,
jak: gry i zabawy ruchowe, interakcyjne, integrujące czy edukacyjne, inscenizacje, konkursy
wiedzy, konkursy plastyczne itp.
14. Wspieranie rodziców w procesie wychowania dzieci.
RAMOWY PLAN DNIA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 27 W BYDGOSZCZY
GODZINA |
RODZAJ ZAJĘĆ |
6:30 – 7:00
|
Przybycie dzieci do świetlicy, zabawy poranne, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
7:00 – 8:00
|
Poranek z książką, zajęcia czytelnicze. |
8:00 – 9:00
|
Gimnastyka poranna, gry, zabawy i zajęcia ruchowe Zajęcia relaksacyjne przy muzyce Przygotowanie do drugiego śniadania. |
9:00 – 10:00
|
Drugie śniadanie Zabawy konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe, układanie, malowanie, rysowanie. |
10:00 – 11:00
|
Zajęcia z całą grupą zorganizowane przez nauczyciela, różnorodne propozycje zajęć i zabaw rozwijających twórczą aktywność dzieci, zajęcia umuzykalniające. |
11:00 – 12:00
|
Zajęcia plastyczne, techniczne, muzyczne, ruchowe, czytelnicze, rozwijające zdolności manualne, gry dydaktyczne, zabawy tematyczne, pogadanki rozmowy, konkursy, quizy w zależności od potrzeb grupy. Prace indywidualne i zespołowe, w grupach. |
12:00 – 13:00
|
Przygotowanie do obiadu, 12:20 – obiad, dyżur wychowawców w stołówce 12:40 - Odpoczynek poobiedni Zabawy dowolne dzieci. |
13:00 – 14:00
|
Pomoc w odrabianiu zadań domowych, 13:25-13:45 – obiad, dyżur wychowawców w stołówce. |
14:00 – 15:00
|
„Godzina z kulturą” – czytanie bajek, baśni, wierszy, „Klub Świetlika Kinomaniaka” – oglądanie bajek i filmów edukacyjnych. W zależności od pogody zajęcia na placu zabaw. |
15:00 – 16:00
|
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i układanki stolikowe, rozmowy z dzieckiem, zabawy indywidualne. W zależności od pogody zajęcia na placu zabaw. |
16:00 – 16:30
|
Odbieranie dzieci przez rodziców. Rozchodzenie się do domów. Porządki w świetlicy. |