17 marca w Irlandii oraz wielu krajach anglojęzycznych świętuje się z okazji Dnia . Uczniowie naszej szkoły również wzięli udział w obchodach tego święta, poprzez liczne gry i zabawy przybliżające tradycje i zwyczaje irlandzkie. W ramach wielu konkurencji uczniowie klas I-VIII wykazali się sprawnością w wyszukiwaniu trzylistnych koniczynek, talentem tanecznym oraz odwagą w poznawaniu nowych smaków. Oddziały przedszkolne także świętowały dzień Św. Patryka wykonując pracę plastyczną dotyczącą symboli Irlandii. Po podsumowaniu wszystkich konkurencji wynika, iż zwycięska okazała się klasa 8b. Dziękujemy wszystkim za wspólną zabawę!
Zespół Nauczycieli Języków Obcych
8 listopada w naszej szkole odbył się międzyszkolny konkurs FORDONIADA JĘZYKOWA.
Mieliśmy przyjemność gościć w swoich progach przedstawicieli następujących szkół:
- Szkoła Podstawowa nr 4
- Szkoła Podstawowa nr 17
- Szkoła Podstawowa nr 65
- Szkoła Podstawowa nr 67
- Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 4 z Ciela.
W ramach spotkania uczniowie przygotowali prezentacje drużyn w języku obcym oraz charakterystykę typowego Anglika lub Niemca. Pozostałe konkurencje wymagały od uczniów szerokiej wiedzy z obu języków. Drużyny rywalizowały rozwiązując na czas krzyżówkę, pisząc dyktando w języku angielskim a na koniec stoczyły bitwę w quzie wiedzy o krajach anglo- i niemieckojęzycznych.
Emocji było sporo. Drużyny przybyły na spotkanie świetnie przygotowane, przebrane w stroje charakterystyczne dla prezentowanych krajów.
Zwycięstwo w turnieju odniosła Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 4 z Ciela, która zdobyła tym samym puchar Lidera Języków Obcych.
Na II miejscu uplasowała się Szkola Podstawowa nr 27, III miejsce zdobyła Szkoła Podstawowa nr 65.
Wszystkim uczestnikom szczerze gratulujemy posiadanej wiedzy, życzymy dalszych sukcesów oraz mamy nadzieję na kolejne spotkanie już za rok.
Organizatorzy:
Katarzyna Konieczna-Jaroszewska i Anna Missima
W naszej szkole mamy już kilkunastu uczniów z Ukrainy. To właśnie dla nich zorganizowaliśmy w miniony poniedziałek piknik integracyjny. Zaproszone zostały wszystkie dzieci i ich najbliżsi. Ostatecznie w spotkaniu uczestniczyło około 50 Ukraińców.
Celem pikniku była nie tylko integracja dzieci, ale przede wszystkim zapomnienie choć na chwilę o problemach, z jakimi w ostatnim czasie przyszło się im zderzyć. Rodzice, którzy przybyli do Polski jeszcze przed wybuchem wojny, udzielili cennych wskazówek nowo przybyłym. To było naprawdę wspaniałe spotkanie dla wszystkich.
Dziękujemy z tego miejsca za okazane wsparcie wszystkim Darczyńcom- na spotkanie przyniesiono dużo ciast, owoców i przekąsek. Dziękujemy też Wolontariuszom oraz Pani Annie Furgała- Kujawa, których pomoc była bezcenna- malowanie twarzy, pomoc w podchodach czy warsztatach plastycznych, obsługa kuchni- to tylko cześć z zajęć, jakie im przypadły.
Naszą imprezę wzbogaciła też swoimi zajęciami z Zumby Pani Aneta Radecka, której również z całego serca dziękujemy!
Jesteście Wspaniali! Pozdrawiamy, Organizatorzy
PROJEKT EDUKACYJNY Z PROGRAMU E-TWINNING.
PENPALS
Wymiana tradycyjnej korespondencji z uczniami krajów europejskich.
Cele ogólne projektu:
Harmonogram działań projektowych:
Styczeń – Luty 2022r
ü Zapoznanie z uczestnikami projektu - korespondencja za pośrednictwem platformy eTwinning.
Marzec 2022r
ü Przygotowanie listu prezentującego najważniejsze informacje o sobie. Wysłanie listów za pośrednictwem tradycyjnej poczty.
Kwiecień 2022r.
ü Przygotowanie krótkiego nagrania video prezentującego swoje miasto oraz szkołę. Umieszczenie nagrań na platformie eTwinning.
ü Kontakt z uczniami szkół partnerskich.
Maj 2022r.
ü Przesłanie listów będących odpowiedzią na korespondencję z marca.
ü Kontakt z uczniami szkół partnerskich.
Czerwiec 2021r.
ü Przesłanie listów będących odpowiedzią na korespondencję z maja.
ü Kontakt z uczniami szkół partnerskich.
Przewidywane efekty:
Serdecznie zachęcamy do udziału w projekcie!
Opiekunowie projektu - Nauczyciele języków obcych
Z wielką radością informujemy, iż udało się nam pobić Światowy Rekord Guinnessa na najdłuższy łańcuch papierowych drzew, stworzonych w ramach projektu eTwinning „PAPE(R)ECORD”.
Wspólnie ze szkołami partnerskimi ozdobiliśmy 18100 papierowych drzew, z których każde 50 zostało wymienione na prawdziwe drzewo wsadzone w ogrodzie szkoły w Gratkom! Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tak wspaniałego projektu i z niecierpliwością czekamy na nowe wyzwania partnerskie!
Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji na stronie:
https://www.youtube.com/watch?v=nIQjvsHwgCM&t=1s
Miło nam poinformować, że w ramach projektu międzynarodowego PEPE(R)ECORD -Stwórz swoje drzewo z papieru i weź udział w biciu światowego rekordu na najdłuższy łańcuch papierowych drzewek, na dzień dzisiejszy zrobiliśmy już prawie 250 drzewek. Jesteśmy dumni z każdego, zaprojektowanego przez naszych uczniów drzewka, macie niesamowity talent i głowy, pełne niekończących się pomysłów. Zapraszam wszystkich do obejrzenia fotorelacji z przebiegu projektu wśród uczniów klas 1-3.
Mamy nadzieję, że naszym wspólnym działaniem wpiszemy się do Wielkiej Księgi Rekordów Guinnessa.
Życzymy dalszych pomysłów i wytrwałości przy pracach
Wasze Panie od języków obcych JJJ
Na lekcjach języka niemieckiego uczniowie w ramach zajęć z kulturoznawstwa poznają zwyczaje adwentowe w krajach niemieckojęzycznych. Jednym z nich, obok wieńca adwentowego czy jarmarków bożonarodzeniowych, jest kalendarz adwentowy, który służy do odliczania dni pozostałych do Bożego Narodzenia.
W grudniu odbył się w naszej szkole konkurs na najciekawszy kalendarz adwentowy:
„DER SCHÖNSTE ADVENTSKALENDER”.
Zadaniem uczniów klas siódmych i ósmych było wykonanie kalendarzy – słowniczków zawierających słówka z zakresu Świąt Bożego Narodzenia.
Do konkursu przystąpiło wielu uczniów, którzy wykazali się pomysłowością i kreatywnością w tworzeniu prac, zawierających zwroty świąteczne w języku niemieckim.
Trzeba przyznać, że nasi uczniowie wykazali się dużą pomysłowością i zaangażowaniem.
Wybór laureatów okazał się bardzo trudny, gdyż wiele prac budziło zachwyt i podziw swoją starannością wykonania.
Jury w składzie: Katarzyna Konieczna-Jaroszewska, Anna Missima oraz Katarzyna Krysiak, oceniało prace pod kątem estetyki, pomysłowości, ilości poświęconej pracy oraz zgodności z tematem.
A oto laureaci tegorocznej edycji konkursu:
I miejsce – Wiktor Wiśniewski, kl.7B
II miejsce – Natalia Barciszewska kl.8A oraz Piotr Wójcik kl.7B
III miejsce – Julia Okrasa kl.8B oraz Julian Melwiński kl. 7B.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom JJJ
W piątek, 25 września w naszej szkole odbył się Europejski Dzień Języków Obcych.
Głównym założeniem tego święta było promowanie wśród uczniów różnorodności kulturowej i językowej Europy jako bogactwa, które należy ciągle rozwijać i pielęgnować.
W tym dniu na wszystkich uczniów klas VII i VIII czekało wiele ciekawych punktów programu, miedzy innymi:
Dodatkowym elementem święta było przygotowanie przez uczniów gazetek oraz plakatów, które w ciekawy sposób ukazywały najważniejsze wiadomości i ciekawostki dotyczące poszczególnych państw.
Do uświetnienia tego dnia przyczynili się również młodsi uczniowie - wychowankowie świetlicy, którzy tworzyli i kolorowali flagi oraz loga związane z tym dniem.
Międzyszkolny Konkurs Świątecznej Piosenki Anglojęzycznej „Christmas Time Songs”
W grudniu 2019 r. uczniowie klasy IV a wzięli udział w Międzyszkolnym Konkursie Świątecznej Piosenki Anglojęzycznej „Christmas Time Songs” dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych w SP nr 65 .
Przygotowali i wykonali piosenkę świąteczną w języku angielskim Zmagali się z trudnym zadaniem, ponieważ jury oceniało stronę muzyczno-wokalną -walory głosowe, muzykalność, poprawność językową, znajomość tekstu, interpretację prezentowanych utworów oraz ogólny wyraz artystyczny.
Mariusz Olszewski zaśpiewał piosenkę ,,Last Christmas” zespołu Wham. Patryk Corrigan wykonał tradycyjną angielską kolędę świąteczną ,, We Wish You a Merry Christmas”.
Gratulujemy Mariuszowi Olszewskiemu I miejsca i Patrykowi Corriganowi II miejsca.
Joanna Nawrocka
Chwalimy się naszą sztuką ludową na całym świecie. Przedstawiamy fragment dużego projektu z Mother's Global School w Indiach.
https://www.youtube.com/watch?v=P4spFWG_MPo
Metody aktywizujące przynoszą doskonałe efekty w postaci szybkiego przyswajania nowych wiadomości. Przedstawiamy klasę 5a oraz 5b podczas wyścigu Kahoot.
K. Chojnicka
Lapbooki zamiast laptopów!
Przedstawiamy pięknego lapbooka na temat historii języka angielskiego, stworzonego przez naszego ucznia. Lapbooki sporządzamy komponując elementy, wyróżniając najważniejsze treści, chowając w koperty odpowiedzi, tworząc papierowe skrytki, zaklejając informacje godne szczególnej uwagi. Najważniejsza jest fantazja! Odchodzimy na moment od nowych technologii i przedstawiamy wybrane zagadnienie za pomocą materiałów papierowych.
K. ChojnickaK. Chojnicka
Dzień Pustej Klasy? My go celebrujemy!
Po raz pierwszy dzień ten został zorganizowany w 2012 roku w Wielkiej Brytanii. Głównym jego celem jest propagowanie myśli, że poza szkołą, i poza klasą, też można się uczyć. Pod warunkiem, że znajdziemy trochę cienia.
K. Chojnicka
K. Chojnicka
Keep your fingers crossed!
K. Chojnicka
Kahoot i Quizlet to wspaniała platforma do interaktywnych konkursów, quizów, powtórek. Tym razem uczniowie klasy 5b wykorzystali telefony komórkowe oraz najnowocześniejszy sprzęt z monitorem interaktywnym do wyłonienia mistrzów w klasowym konkursie czasowników nieregularnych. Cóż to były za emocje!! Po dogrywce mistrzem został Maksymilian Ryżowicz
Gratulacje dla wszystkich uczniów za ich trud i chęci!
Prezentacje w języku obcym.
Kto choć raz w swoim życiu stanął w obliczu wyzwania zwanego „prezentacją”, wie jak trudne zadanie mieli uczniowie klas IIIA oraz IIIB. Jak poradzić sobie z tremą i przygotować płynną prezentację po angielsku? Spytajcie tych, którzy wystąpienie mają już za sobą.
K. Straszewska
PIERWSZY ETAP KONKURSU GREAT DICTATION.
Eliminacje do Wielkiego Dyktanda z j. angielskiego już za nami. Niebawem ruszamy na kolejny etap konkursu. Trzymajcie kciuki!
K. Straszewska
Korespondencji międzyszkolnej ze szkołą z Wrocławia ciąg dalszy. Dziękujemy za życzenia. Po feriach zabieramy się za pisanie listów w języku angielskim do naszej zaprzyjaźnionej szkoły.
Podczas ostatnich zajęć z języka angielskiego przed feriami rozmawialiśmy jak bezpiecznie bawimy się podczas przerwy zimowej i jakie sporty zimowe są popularne w naszym kraju. Po przećwiczeniu słownictwa na platformie językowej, uczniowie wspólnie stworzyli jeden piękny plakat.
,,Christmas Crossword” –konkurs dla klas piątych
Układanie i rozwiązywanie krzyżówek jest ciekawym urozmaiceniem lekcji, miłym i efektywnym spędzeniem wolnego czasu oraz znakomitą gimnastyką umysłu. Zastosowanie ich na lekcjach angielskiego rozwija umiejętności językowe i ułatwia zapamiętanie słówek. Uczniowie klas piątych wykazali się pomysłowością, kreatywnością oraz zdolnościami plastycznymi wykonując krzyżówki o tematyce świątecznej. Wiktoria Koszlaga i Natalka Barciszewska –zwyciężczynie I miejsca wykonały unikalne krzyżówki w dużym formacie. Uczestnikom konkursu językowego gratulujemy oryginalnych pomysłów i życzymy dalszych sukcesów!
Oto zwycięzcy i ich prace.
I miejsce
Wiktoria Koszlaga
Natalia Barciszewska
II miejsce
Wiktoria Jaroch
III miejsce
Natalia Wyrwicka
Klaudia Sołdyga
Fot. Joanna Nawrocka
Konkurs językowy dla klas szóstych
W grudniu 2017 roku odbył się szkolny konkurs dla klas szóstych pt. ,,Tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe w krajach anglosaskich”. Uczniowie wykazali się znajomością tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych obchodzonych w krajach anglojęzycznych oraz symboli bożonarodzeniowych w języku angielskim.
Najlepszy był Gracjan Smorawski z klasy VI b–zdobywca I miejsca.
Drugie miejsce uzyskała Julia Malicka (kl.VIa).
Trzecie miejsce zajęli :Kacper Leoniak(kl.VIb), Kornel Mrówczyński (kl.VIb) , Szymon Kowalski(kl.VIa) i Marta Jażdżewska(kl.VIa).
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Fot. Joanna Nawrocka
Wesołe zabawy przy choince
Uczniowie klasy III b śpiewali angielskie piosenki bożonarodzeniowe i tańczyli wokół choinki. Poznawali także słownictwo związane ze świętami , napisane na ogromnych papierowych bombkach. Taniec, śpiew , ruch to skuteczny sposób na szybką i przyjemną naukę języka.
Fot. Joanna Nawrocka
Uczniowie z klasy Va wykonali kolejną pracę projektową ,,Class book”. Każdy pisał o swoim wyglądzie zewnętrznym, zainteresowaniach ,osobowości oraz podawał informacje co lubi, bądź nie. Efektem wspólnego wysiłku było powstanie klasowej książeczki o uczniach ze wspaniałej klasy V a.
Fot.Joanna Nawrocka
Zd nr 1. (3444)
Jak co roku, rowniez i tym razem nasi gimnazjalisci mogli sprawdzic sie w konkurencji na mistrza angielskich czasowników nieregularnych.
W tym roku jednak, konkurs przybrał zupełnie inną formę. Uczniowie odpowiadali na pytania poprzez łatwy w obsłudze interfejs, na dobrze nam znanej platformie edukacyjnej Kahoot. Nie było latwo! Limit czasu spadał nawet do pięciu sekund na pytanie. Wyobraźcie sobie jakiego refleksu, opanowania, skupienia oraz wiedzy wymagał od naszych uczniów tegoroczny quiz!
Wyniki konkursu :
1st - Dorian Nalazek
2nd - Marta Boryczka
3rd - Kacper Bartoszyński
Zapraszam do galerii z przygotowań do konkursu oraz z samego 'Kahoot regular and irregular verb master contest'.
Kuba Altmajer wykazał się wrażliwością na język poezji oraz dużą oryginalnością, za co został wyróżniony w międzyszkolnym konkursie ‘Between Lines’. Spośród 150 nadesłanych prac, to właśnie Kuby tłumaczenie przeszło do ścisłego finału!
Congratulations!
fot. K. Straszewska
Debata za i przeciw.
Na lekcji języka angielskiego wytworzyła się zażarta dyskusja – CZY SPORT TO ZDROWIE? Choć podział był sztuczny i nie odzwierciedlał rzeczywistych poglądów uczestników dyskusji, nikt nie chciał odstąpić od swoich racji.
A to wszystko w języku angielskim!
fot. K. Straszewska
Trudno wyobrazić sobie dziś skuteczną edukację bez użycia multimediów, a jednak czasem warto wrócić do tradycyjnych metod!
Podczas zabawy w sklep, uczniowie klasy 5b przećwiczyli wprowadzone wcześniej zwroty oraz przypomnieli sobie słownictwo związane z produktami spożywczymi. Wchodząc w rolę, klasa zaprezentowała cały proces związany z zakupami... I TO W JĘZYKU ANGIELSKIM!
Fot. K.Straszewska
Kahoot to platforma do interaktywnych quizów. Uczniowie wykorzystują swoje telefony komórkowe do nauki słówek i struktur gramatycznych.
To już kolejna, obok QUIZLETU, platforma, którą bardzo polubiliśmy. W ogóle lubimy technologie pomagające nam w nauce języków. :)
Na zdjęciach uczniowie klasy 2B.
Fot. K. Straszewska.
Na kolejnych zajęciach kulinarnych w języku angielskim uczniowie klasy IV a wykazali się wspaniałymi pomysłami wykonując niesamowite zwierzęta i rośliny z warzyw i owoców. Młodzi kucharze znakomicie opanowali sztukę kulinarną. Powstały prawdziwe dzieła sztuki. A oto pomysłowi twórcy i ich prace.
Fot. J. Nawrocka
Najlepiej nauczyć się słownictwa i zwrotów związanych z jedzeniem podczas przyrządzania posiłków ,a dobrych manier w trakcie degustacji pysznych sałatek owocowych i warzywnych. Zajęcia kulinarne w języku angielskim były atrakcyjne i absorbujące , a sałatki zdrowe i smaczne.
Fot. p.J.Nawrocka
24 lutego w szkole pojawiły się absolwentki naszego gimnazjum, Sara Borkowska i Zosia Mróz - członkinie Grupy Pierwszej Pomocy PCK przy XVLO. Przybliżyły uczniom klasy 6ab i 5b zagadnienia związane z udzielaniem pierwszej pomocy. Była resuscytacja krążeniowo-oddechowa, pozycja boczna bezpieczna, opatrunki na ranę szarpaną oraz otarcia.
Zajęcia odbyły się w ramach lekcji j. angielskiego, na których poznajemy słownictwo związane ze zdrowiem.
Fot. K. Straszewska, G. Mróz
Pozytywny wpływ ruchu na rozwój jest od dawna tematem badań naukowców. My wiemy, że nasi sportowcy najchętniej uczą się poprzez ruch i dlatego od czasu do czasu wzbogacamy lekcje układami, scenkami, grami lub takimi atrakcjami jakie obejrzeć możecie poniżej.
Stopniowanie przymiotników w języku angielskim opanowane!
Oprac. K.Straszewska
‘Who am I?’
Gra ‘Kim jestem?’ to świetny trening wyobraźni oraz zdolności językowych. Na lekcjach języka angielskiego rozwija umiejętność formułowania pytań, poszerza zasób słownictwa oraz ma wpływ na wychowanie emocjonalne uczniów.
Obejrzyjcie jak klasa 5b utrwalała zadawanie pytań w czasie Present Simple. Zabawa wymagała od uczniów umiejętności kategoryzacji, znajomości słownictwa (zawody) oraz dużego skupienia przy tworzeniu pytań. Poradzili sobie znakomicie!
Oprac. K.Straszewska
Gry i zabawy traktowane są często niesłusznie jak przerywnik w nauce, gdy tymczasem właśnie w ich trakcie uczymy się łatwiej i szybciej. Dziś grupa uczniów klasy I gimnazjum rozwiązywała zagadkę pewnej zbrodni. Na świeżym powietrzu rozwijali swoje kompetencje komunikacyjne, odgrywając role detektywa oraz podejrzanych.
Fot. p.K.Straszewska.
Uczniowie klas szóstych SP27!
Otrzymaliśmy wyniki Sprawdzianu Szóstoklasisty z j. angielskiego. Udowoniliście, że rozumiecie, znacie, i potraficie posługiwać się językiem angielskim, bo 77% to bardzo dobry wynik. Ten wynik to dowód na to, że chcieliście pracować, powtarzać, utrwalać, przychodzić na zajęcia dodatkowe. Gratulujemy naszym STUPROCENTOWCOM, czyli Maciejowi Pankau, Oskarowi Joppek oraz Michałowi Fornalowi.
Życzmy dalszych sukcesów.
pani Karolina Straszewska i pani Grażyna Mróz.
P.S. Miało być 80%!!!
Nasi najmłodsi uczniowie mogą teraz liczyć na pomoc gimnazjalistów w opanowywaniu j. angielskiego. W maju ruszyliśmy z akcją STARSI UCZĄ MŁODSZYCH. W każdy poniedziałek, w świetlicy, w godzinach popołudniowych pierwszoklasiści mogą wspólnie ze starszymi kolegami odrobić zadanie domowe lub utrwalić słownictwo.
Poznajcie naszych GIMNAZJALISTÓW-POMOCNIKÓW.
MARTA to życzliwa, rzetelna i godna zaufania dziewczyna. Uwielbia czytać książki, lecz nie zatraca się w nich bez pamięci. Stąpa twardo po ziemi.
EMILIA to charyzmatyczna, muzykalna i obowiązkowa uczennica. Fonetykę języka angielskiego opanowała niemalże do perfekcji, podobnie jak teksty popularnych piosenek (tych w języku angielskim).
KUBA to uprzejmy, sumienny i bardzo ambitny uczeń naszej szkoły. Jeśli nie nad książkami, to spotkacie go z pewnością na boisku piłkarskim.
KACPER to niezwykle sympatyczny, skromny i kulturalny uczeń. Pomaga młodszym kolegom w nauce języka angielskiego, a sam pochwalić się może biegłą znajomością języka hiszpańskiego.
Czasami jest tak, że pewne zagadnienia zostały opanowane przez niektórych uczniów szybciej. Wykorzystujemy ich zatem do pomocy. Podczas lekcji powtórzeniowych tworzymy strefę Best Students, do której mogą podejść i poprosić o pomoc uczniowie, którzy jeszcze potrzebują dodatkowych ćwiczeń. Tutaj klasa szósta zmagająca się z porównaniem czasu past simple i present perfect oraz klasa piąta utrwalająca słownictwo związane z rozrywką.
11 lutego 2016r. odbył się konkurs z j. angielskiego dla uczniów klas szóstych ze szkół fordońskich. Naszą szkołę reprezentował trzyosobowy zespół w składzie: Amelia Żak, Kinga Gapińska, Wiktoria Jaranowska.
Gratulujemy wyróżnienia uczestniczkom oraz p. Karolinie Straszewskiej.
Podajemy wyniki konkursu na mistrza czasowników nieregularnych w j.angielskim.
Konkurs odbył się 3 lutego, a wzięły w nim udział trzyosobowe zespoły ze wszystkich klas gimnazjalnych oraz z klas szóstych.
I miejsce - klasa IIB (Kacper Bartoszyński, Mikołaj Jaworski, Oliwia Jędraszczak)
II miejsce - klasa IA
III miejsce - klasa IIIB
Wszystkim uczestnikom i zwycięzcom gratulują i dziękują organizatorki konkursu: p. K. Straszewska i p. G. Mróz.