Drukuj

Zajęcia dodatkowe z matematyki dla klas 4-6 II etapu edukacji
realizowanego w ramach projektu „Po co? Dlaczego ? Jak ? - kształtowanie kompetencji poznawczych uczniów”


Matematyka jest przedmiotem, który może zarówno fascynować uczniów jak i przerażać . Udział w takich zajęciach stwarza uczniom warunki do rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności oraz rozwijania zdolności ukrytych i wcześniej nie ujawnionych. Pozwala przełamać lęk przed tym co trudne i niezrozumiałe.
Program adresowany jest do uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej i zakłada on przede wszystkim rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz kształtowanie wyobraźni przestrzennej, logiki i strategii . Program realizowany jest z zastosowaniem różnorodnych form i metod pracy oraz atrakcyjnych pomocy dydaktycznych .

Październik 2017 r.

” Figury wokół nas”
realizacja zajęć miała na celu rozwijanie wyobraźni przestrzennej uczniów i pokonać „barierę” niechęci wobec geometrii, przez praktyczne, niestandardowe działania oraz pokazać w sposób ciekawy i przystępny, że matematyka to nauka, która ma zastosowanie w różnych dziedzinach życia i może być przyjemna.

                                                                                              M. Sadka , E. Joppek

 

20171102_151434.jpg20171102_151517.jpg20171102_151520.jpg20230221_132146.jpg20230314_145224.jpg20230314_145231.jpg20230314_145235.jpg20230314_145241.jpg20230314_145251.jpg20230314_145314.jpg20230314_151735.jpg20230314_151800.jpg20230314_151803.jpg20230314_151954.jpg20171026_150324.jpg20171026_150342.jpg20171026_150351.jpg20171026_150427.jpg20171030_130554.jpg20171030_130634.jpg20171030_130715.jpg20171030_131743.jpg20171030_131804.jpg20171030_131808.jpg20171030_131816.jpg20171030_132334.jpg20171102_144703.jpg20171102_151430.jpg

IMG_20171018_141931_resized_20171031_035534531.jpgIMG_20171018_141951_resized_20171031_035536309.jpgIMG_20171018_141959_resized_20171031_035532627.jpgIMG_20171019_083532_resized_20171031_035535399.jpgIMG_20171019_083547_resized_20171031_035538390.jpgIMG_20171019_083619_resized_20171031_035531737.jpgIMG_20171018_140100_resized_20171031_035537184.jpgIMG_20171018_140129_resized_20171031_035533618.jpg

 

Listopad 2017 r.

” Badamy własności figur – mozaiki i parkietaże”


Mozaiki, parkietaże to układanki zawierają tekturowe elementy o różnych kształtach i kolorystyce.

Parkietaż to sposób wypełniania płaszczyzny za pomocą tego samego rodzaju elementów. Elementy mogą być różne ale najczęściej w matematyce stosuje się wielokąty foremne.

Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość projektowania i układania niepowtarzalnych wzorów. Dzięki temu poznawali własności figur, kształcili wyobraźnię przestrzenną, kreatywność a także uwrażliwienie na piękno, trenując przy tym koncentrację.

Uczniowie mogą sami zaprojektować prostą mozaikę oraz parkietaż. .

Oto przykłady kilku prac wykonanych w ramach zajęć dodatkowych z matematyki.

Są to prace uczniów różnych grup wiekowych, przestawiające mozaiki i parkietaże.

 fot.  M. Sadka , E. Joppek

20171113_125454.jpg20171113_130241.jpg20171113_130848.jpg20171113_130902.jpg20171113_130912.jpg20171113_130921.jpg20171113_130930.jpg20171113_131759.jpg20171113_131804.jpg20171113_131911.jpg20171116_145002.jpg20171117_080721.jpg20171117_080726.jpgIMG_20171114_150646_resized_20171202_064824223.jpgIMG_20171114_151113_resized_20171202_064825061.jpgIMG_20171114_151202_resized_20171202_064825912.jpgIMG_20171114_151347_resized_20171202_064822497.jpgIMG_20171115_142049_resized_20171202_064826719.jpgIMG_20171116_082629_resized_20171202_064655988.jpgIMG_20171116_084010_resized_20171202_064650367.jpgIMG_20171117_075200_resized_20171202_064658630_1.jpg

 

Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość ćwiczyć swoją spostrzegawczość, percepcję, koncentrację i strategię wykorzystując do tego gry planszowe „Super farmer”, „Digit”

 

20171123_150421.jpg20171123_150948.jpg20171123_150959.jpg20171123_151002.jpg20171123_151010.jpg20171123_151022.jpgIMG_20171122_135819_resized_20171202_064700726.jpgIMG_20171122_141511_resized_20171202_064653345.jpg

 

Grudzień 2017 - styczeń 2018

Rozwijamy wyobraźnię przestrzenną, budujemy z klocków sześciennych według podanych instrukcji .

Percepcję wzrokową oraz orientację przestrzenną kształcimy za pomocą gry z lusterkiem.

 

IMG_20171213_135903.jpgIMG_20171213_140341.jpgIMG_20171213_140737.jpgIMG_20171213_140813.jpgIMG_20171214_082646.jpgIMG_20171214_082912.jpgIMG_20180103_140441.jpgIMG_20180103_140508.jpgIMG_20180104_081215.jpgIMG_20180110_135656.jpgIMG_20180110_135903.jpg

 

Luty - marzec 2018

Kontynuujemy naszą przygodę z geometrią. Rozróżniamy pojęcia pole i obwód. Samodzielnie wykonujemy pomiary obwodu różnych części ciała oraz mierzymy salę lekcyjną i planujemy jej remont. Składamy bryły z klocków i kształcimy pojecie siatki. Rysujemy siatki sześcianu i rozmieszczamy oczka na kostce sześciennej.

 

IMG_20180131_135403__kopia.jpgIMG_20180131_135650__kopia.jpgIMG_20180131_141456__kopia.jpgIMG_20180201_081147__kopia.jpgIMG_20180201_082511.jpgIMG_20180201_083314.jpgIMG_20180227_113934.jpgIMG_20180227_114142.jpgIMG_20180227_114231.jpgIMG_20180227_115449.jpgIMG_20180227_120744.jpgIMG_20180227_122654.jpgIMG_20180301_083939.jpgIMG_20180301_084039.jpgIMG_20180307_141543.jpgIMG_20180307_141609.jpgIMG_20180313_145056.jpgIMG_20180313_145132.jpg

 

Poznaliśmy moduł sonobe i składaliśmy kostki sześcienne.

IMG_20180321_142428_resized_20180322_100510698.jpgIMG_20180321_142634_resized_20180322_100511560.jpgIMG_20180322_081808_resized_20180322_100513879.jpgIMG_20180322_081815_BURST001_COVER_resized_20180322_100513191.jpg